گروه اجتماعی: مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم(ص) بعدازظهر پنجشنبه 16 بهمن در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش در مراسم اختتامیه این جشنواره که از سوی سازمان ملی جوانان برگزار شده علاوه بر معرفی آثار برگزیده در 12 بخش و 19 رشته فرهنگی و هنری شامل، شعر، عکس، نماهنگ، وبلاگ‌نویسی، گرافیک، کاریکاتور، داستان کوتاه، فیلم کوتاه و... بخشی از آثار نیز به نمایش داده خواهد شد و برنامه نیز به‌صورت زنده از شبکه رادیویی جوان و سپس شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان ملی جوانان در حوزه فناوری اطلاعات و دبیر جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم(ص) گفت: جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم(ص) الگوی موفقی برای نهادها و سازمان‌های فرهنگی و آموزشی کشور است تا بتوانند از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و اینترنت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی بهره ببرند.

حجت‌الاسلام سیدحمید حسینی، در جمع خبرنگاران گفت: باتوجه به این‌که سال 1385 با تدبیر مقام معظم رهبری، سال پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شد، سازمان ملی جوانان با همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف فرهنگی و هنری کشور برای آشنایی بیشتر جوانان با سیره و شخصیت پیامبر اعظم(ص) جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم(ص) را برگزار کرد.

وی یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را آشناسازی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان با سیره، شخصیت و رهنمودهای پیامبر اعظم(ص) اعلام کرد و افزود: ایجاد زمینه مناسب برای تولید آثار متعدد فرهنگی و هنری در رابطه با شخصیت آن حضرت، بزرگداشت شایسته سال پیامبر اعظم(ص)، ایجاد پایگاهی جذاب و پرمحتوا در شبکه جهانی اینترنت که به‌صورت اختصاصی آثار جوانان را در رابطه با پیامبر اکرم(ص) ارائه می‌کند، ترویج فرهنگ استفاده صحیح و بهینه از شبکه اینترنت و فناوری اطلاعات و ارتباطات، شناسایی جوانان هنرمند و فعال در عرصه اینترنت و ایجاد ارتباط و همکاری با آنان از دیگر اهداف برگزاری جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم(ص) است.

دبیر جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم(ص) با اشاره به عضویت بیش از 20 هزار نفر از جوانان در پایگاه اینترنتی جشنواره افزود: در طول مدت برگزاری جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم(ص)، در رشته شعر 1117 اثر، عکاسی 2530 اثر، نماهنگ 261 اثر، وبلاگ‌نویسی 1498 اثر، گرافیک 2396 اثر، چهل حدیث‌نویسی 1399 اثر، کاریکاتور 588 اثر، داستان کوتاه 874 اثر، فیلم کوتاه 85 اثر، خوشنویسی 659 اثر، آموزش الکترونیکی 2010 شرکت‌کننده و در رشته کتابخوانی نیز هر هفته یک متن از کتب مرتبط با سیره و شخصیت پیامبر اعظم(ص) بر روی سایت قرار می‌گرفت که در مجموع 280 هزار نفر در این مسابقه شرکت داشتند.

کد خبر 18832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز